Thursday, March 8, 2012

Tidak Bertajuk ~

Assalamualaikum wbt....

Adoi. lama betoi la tak update blog ni. Saja la hari ni mai mana ntah mood nak buat entri biasa-biasa. Tambah-tambah ada yang dok suruh update. Malu kot bila orang dok baca blog aku. Padahal entri hampeh-hampeh belaka.

Sebab-sebab tak update:
  1. malas dan tak dak idea best
  2. internet slow
Macam biasa, semua biasa-biasa ja yang jadi dalam hidup aku sepanjang tak menulis ni. Tapi perkara agak best yang terjadi dalam suku pertama tahun 2012 adalah: dapat jejak kaki kat Singapura buat pertama kalinya walaupun tak sempat nak jelajah satu Temasik tu. Dah tak dak kudrat rasanya nak jalan-jalan. Lagipun pi atas urusan kerja bukan tujuan nak bercuti-cuti Singapura sangat. Gambaq-gambaq yang sempat tangkap pun aku tak tengok lagi. Masih dalam simpanan Cik Anggur.

Perkara kedua yang best: dapat anak sedara baru pada 14 Februari 2012. Lelaki. Ahmad Nu'man Wa'ie Mohd Shahrin. Kalau aku tak silap eja la. Maksud pun dah lupa. Tak sampai sebulan lagi. Jadi tak reti sangat lagi nak main-main ngan dia.

2 benda ni ja la yang agak memberi kesan yang berlainan dalam masa awal-awal 2012 ni. Lain-lain Allah SWT yang akan aturkan.

Ni nak cerita sikit la. Cerita ni tak dak la penting sangat pon aku rasa. Tapi agak bengang gak la. Tapi kutahan aja. Susah la aku nak melenting kat orang walaupun dalam hati rasa macam ada taman yang dah terbakaq rentung.  

Apa perasaan hampa bila ada kawan yang susah nak diteguq? Bila tenguq mula la kaitkan dengan benda-benda yang jauh sangat kaitannya dengan benda yang diteguq. Pastu jenis tak boleh terima teguran terus rasa tekanan. Kalau time tekanan plak,dia suka buat benda bukan-bukan yang kadang-kadang boleh bahayakan diri. Bahaya betoi la. Aku pun dah tak tau nak handle kawan yang macam ni. Bukan maksud aku tak mau pedulik dah kat dia. Tapi dah tak reti nak ubah cara dia tu. benda yang diteguq tu pun bukan la untuk kebaikan aku sorang, tapi untuk kebaikan dua-dua pihak.

Apa-apa pun, la ni dia dah tarik muka ngan aku. Nak wat lagu mana lagi pun tak tau. Terima ja la bila orang dah slow ngan kita.




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...