Thursday, December 9, 2010

cepat dalam lewat~~

Assalamualaikum...........

Pagi td lambat gila bgun..siap mimpi ntah apa2...yg aku ingat..ada majlis kt sekolah adik llki aku mungkin majlis penyampaian hadiah/ ala2 konvo universiti sbb ramai sgt org..pusing trus kepala...dipendekkan crita, skali mcm mn chewing gum yg aku makan melekat kt rmbut..aduss tensen gila dok menonyoh ( membuang) dr rmbut aku.. tp kalu diikutkan, kt alam realiti aku bertudung wlaupn x selitup yg disyariatkan dalam Islam. Dalam alam fantasi aku semalam, freehairstyle la plak...lama jugak aku dibuai mimpi 2..masa 2 maybe dah pkul 7 lebih...nasib baik kesinambungan mimpi tersebut beralih kpd situasi yg baru. sedang asik aku membasuh rambutku (akibat terkena chewing gum)..Mr Sony Eric menjerit, x igt lagu apa..aku lihat skrin..tertera nama Kak Y..aku agkat ttpi suara llki yg garau kedengaran, baru bgun tidur agaknya... llki tersebut memberitahu yg dia suami Kak Y, jdinya En A la yg buat panggilan. aku kenal En A dan Kak Y, sbb dua2 kerja kt tmpat aku kja...Dia just tya mana Kak Y...dalam rasa hairan dan berfikir mcm mna En A dpt nombor telefon aku... tup2 aku tersedar dari lamunan...

" alamak, dah 7.22..subuh gajah aku hari ni..." Ampun ya Tuhan, hambamu ini kalah lg dgn bisikan syaitan durjana,,,,"

Keluar dri bilik, nmpak adik aku melingkar dpan tv, CD Korea yg dia tgk smlam, x ditutup, kureng toi dia ni..membazir karan ja...

Aku amik wuduk, solat...mandi ..bersiap...cepat plak aku bersiap...slalunya bgun awal..siap lambat jugak... arini 8.04minit...aku myusur pergi kerja....Perjalanan hari ni x byak masalah, kreta pn x byak..kt cini ari jumaat kereta agak lengang..ari Jumaat & Sabtu kebyakkan pekerja cuti trutamanya sektor kerajaan...

Sampai tempat kerja hampir2 8:31:00...seb bek sempat, pas sarapan..mgadap PC...sampi abis wak2 kerja...haha..aku seorg pekerja yang x produktif dan proaktif...Ya Allah..bosan btol hidup mcm ni...bila la nk berakhir...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...