Friday, November 4, 2011

Novel~

Assalamualaikum wbt

Bukan nak ulas sangat pasal novel. Just nak cerita novel-novel RAMLEE AWANG MURSHID (RAM) yang aku dah baca dan akan baca. 




Ni novel terbaru yang aku beli, BAGAIKAN PUTERI . Sejak bila ntah aku dok gila beli novel. Macam aku penah tulis dulu aku teringin nak kumpul koleksi novel-novel karya Ramlee Awang Murshid. Tak tau la best ka tak sebab belum mula baca lagi, tapi tengok sinopsis macam best sebab ada kisah dua zaman yakni zaman dulu ala-ala zaman pahlawan dan masa sekarang. 

Sebelum novel BAGAIKAN PUTERI, aku baru ja menghabiskan MANDATORI. Apa yang best pasal MANDATORI ni, ada seorang lelaki yang mempunyai 4 perwatakan. Terjadinya empat watak ini disebabkan kisah hidup yang terpaksa diharungi. 



Sebelum MANDATORI aku layan RAYYAN FANTASI. Haa..yang ni bila aku dah mula baca tak boleh nak berenti. Kira ni novel paling laju la aku habiskan. Tajuk pun ada perkataan Fantasi, jadi jalan cerita novel ni agak fantasi. Ala-ala Filem THOR la pulak. 



UNGU KARMILA ni pulak aku beli masa zaman ngaji kat USM dulu. Kira novel pertama RAM yang aku beli dengan duit sendiri. Novel ni ok jugak, ada unsur seram, kadang-kadang rasa meremang jugak baca tengah-tengah malam, sorang-sorang. 



HATIKU DI HARAJUKU novel yang pernah aku baca. Tu pun pinjam kat member. Kalau boleh nak beli, tambah koleksi. Bagi aku sangat menarik. Tapi ada jugak bagi ulasan tak best. Mungkin itu pendapat masing-masing. 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...