Tuesday, February 15, 2011

Fikir-fikir~~

Assalamualaikum
Maulud Nabi

Semalam 15 Februari 2011 bersamaan 12 Rabiul Awal 1432 Hijriah adalah hari Keputeraan Nabi Muhammad SAW atau dikenali sebagai Maulidur Rasul. Aku tak join mana-mana perarakan, tapi just pi dengaq ceramah Maulidur Rasul dekat Tikam Batu. Penceramah, Ustaz muda. Ustaz Aswad Nasrul (rasanya betul). Tak banyak panjang ceramah Ustaz tu, just sentuh keistimewaan Nabi Muhammad SAW. Tapi diselitkan jugak benda-benda lain yang memang terkena kat batang hidung sendirik. Memang tak berapa best, tapi itulah hakikatnya. Manusia perlu berubah.

___________________________________________________________________________________

Pekerjaan.

Sekarang ni ramai kawan-kawan yang dah dapat kerja. Ada yang dapat kerja cikgu, kerja kerajaan, kerja swasta pendek kata kerja yang best-best la kalau nak dibandingkan dengan aku. Kadang-kadang rasa tensen jugak bila orang lain boleh dapat kerja yang bagus-bagus. Tapi kerja aku tak cukup bagus ke?? Kerja aku bukan tak bagus, cuma rasanya suasana kerja yang tak memuaskan hati. Rasa macam tak puas dengan kerja sekarang. Sampai bila aku kena hidup macam ni. Manusia perlu berubah.

___________________________________________________________________________________

Teman

Teman hidup? Teman Istimewa? Tak kisah la apa jenis teman. Aku suka kawan-kawan Matriks. Kawan-kawan kat tempat lain pun aku suka, tapi kawan-kawan kat Matrik, lain pada yang lain. Rifhan, Huda, Laili dan Pda. Kami memang satu kepala. Masing-masing lain watak dan perwatakan, tapi still boleh ngam. Selisih paham tu memang ada, tapi boleh dikatakan hampir tiada. Cuma sekarang ni masing-masing dah bawak haluan masing-masing. Tak rapat macam dulu. Manusia sentiasa berubah. Perasaan kadang-kadang susah nak kekal. Tapi harap sangat teman yang ini, tak berubah. Susah nak terima bila dah jauh-jauh. Walaupun tak bertahun-tahun, tapi tetap ada tahun. Manusia boleh berubah tapi tolong jangan ubah perasaan itu.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...