Tuesday, February 8, 2011

Unwell Matchbox 20

Assalamualaikum

Tajuk lagu, tapi yang aku nak cerita pasal aku sakit (unwell). Lepas balik Hat Yai (nanti aku update), bukan lepas balik, sejak kat Hat Yai lagi aku dah tak sedap badan. Ditambah pulak dengan aroma Thailand yang telah direject oleh deria bau aku. Bertambah-tambah parah pening kepala.

Vomiting process semua dah selesai ( betul ka istilah tu?). Lemah satu badan, nak makan pun tak dak selera. sampai hari ni la aku still pening-pening lalat. Dahsyat betul penangan Thailand. Sampai hari ni masih dok pikir bau apakah yang menghantui deria bau aku. Kebanyakkan tempat aku pi, semua ada bau yang tak best tu. Cuma kawasan terbuka dan taman ja yang tak bau, tempat-tempat sempit, tertutup mesti ada bau. Nak kata bau bunga melur, ada kemungkinan, mungkin ada kot pewangi kebangsaan berasaskan bunga melur. Mana tau.

Kalau nak diikutkan, aku sangat sensitif dengan bau, kalau bau yang aku tak boleh terima, boleh pengsan kot. Contohnya masa aku belajar kat KMPP (Kolej Matrikulasi Pulau Pinang), penah aku hampir pitam sebab Cikgu Kimia tu pakai minyak wangi yang wanginya tahap dewa la kot sampai aku tak boleh nak tahan. Padahal sebelum tu aku sihat walafiat. Masuk ja kelas dia, terus aku rasa pening-pening pusing-pusing.  Tambah-tambah pulak Cikgu tu dok ulang alik jalan kat meja kumpulan aku. Tapi cikgu tu memang best dan sempoi. Dia ajaq senang nak paham. Tambah-tambah subjek Kimia aku suka. Mula-mula ja banyak main. Tapi last-last Alhamdulillah la boleh score. Cuma untuk subjek Kimia la, Matematik hampeh. (dah lepas usah dikenang) 

Sekadar nak berkongsi masalah bau. Sekian

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...